Ερώτηση κατέθεσαν 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με πρωτοβουλία του Νίκου Φίλη και της Μερόπης Τζούφη και συνυπογραφή της Ολυμπίας Τελιγιορίδου προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Να παύσει η αδικία σε βάρος του μαθητή με δυσλεξία και να συνεχίσει τη φοίτησή του κανονικά στην επόμενη τάξη».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2022
Ερώτηση
Προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Να παύσει η αδικία σε βάρος του μαθητή με δυσλεξία και να συνεχίσει τη φοίτησή του κανονικά στην επόμενη τάξη
Τον παραλογισμό και την αναλγησία της διοίκησης βίωσε μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2021-2022 με δυσλεξία, που έμεινε στην ίδια τάξη με αποκλειστική ευθύνη της διοίκησης. Τι και αν πρόσφατα δημοσιεύτηκε το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη “Σοβαρά προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες”, ο μαθητής έμεινε στην ίδια τάξη γιατί το ΚΕΔΑΣΥ κωλυσιεργούσε επί δυο χρόνια να εξετάσει το σχετικό αίτημα, να τον αξιολογήσει και να εκδώσει τη σχετική βεβαίωση.
Οι γονείς με την αρωγή του υπεύθυνου Τμήματος και σε γνώση του Διευθυντή του Γυμνασίου Γουβών κατέθεσαν αίτηση στο ΚΕΔΔΥ τον Οκτώβριο του 2020. Παρεμβλήθηκε η πανδημία και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020-2021. Όταν τελείωσε το σχολικό έτος 2020-2021 οι γονείς, προκειμένου να ενημερωθούν για την πορεία της αίτησης, απευθύνθηκαν στο αρμόδιο ΚΕΔΔΥ, το οποίο τους ενημέρωσε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες λόγω των πολλών αιτήσεων και της υποστελέχωσης σε συνδυασμό με τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, αλλά δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας.
Πρέπει να επισημανθεί ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα το σχολείο, έχοντας γνώση της κατάστασης του μαθητή, δεν ενημέρωνε τους γονείς για κακή επίδοση του μαθητή στα γραπτά τεστ. Εξάλλου, η μητέρα είχε μεταβεί στο σχολείο στις 16/12/2021 και γενικά οι γονείς είχαν εμπιστοσύνη στο σχολείο ότι αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, οι καθηγητές θα τους ενημέρωναν προσωπικά. Σημειωτέον, ότι στο σχολείο αυτό είχε φοιτήσει και το μεγαλύτερο σε ηλικία παιδί της οικογένειας.
Στις 21/6/2022 οι γονείς μετά από δική τους πρωτοβουλία, καθώς στις 20-6-2022 όλοι οι υπόλοιποι γονείς είχαν λάβει e-mail με τα αποτελέσματα των τελικών γραπτών εξετάσεων των παιδιών τους, επικοινώνησαν με το σχολείο για τα αποτελέσματα και τότε ενημερώθηκαν ότι το παιδί τους θα έπρεπε να επαναλάβει την τάξη, καθώς σύμφωνα με το νέο νόμο όποιος κόβεται σε πάνω από 4 μαθήματα επαναλαμβάνει την τάξη (είχε κοπεί σε 5). Τότε ήταν και η πρώτη φορά που οι γονείς ενημερώθηκαν ότι η απόδοση του παιδιού στα γραπτά τεστ δεν ήταν καλή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η απόδοση στα προφορικά ήταν ικανοποιητική. Μόλις την επόμενη μέρα ο Διευθυντής τηλεφώνησε στο ΚΕΔΑΣΥ και ενημέρωσε για την κατάσταση. Ακολούθως, οι γονείς απευθύνθηκαν ξανά στο ΚΕΔΑΣΥ, το οποίο την επόμενη μέρα έκλεισε το ραντεβού με καθυστέρηση σχεδόν 2 ετών. Ο μαθητής αξιολογήθηκε και διαπιστώθηκε με δυσλεξία και συνεπώς θα πρέπει να εξετάζεται μόνο προφορικά. Στις 29/6/2022 εκδόθηκε η σχετική βεβαίωση!
Έκτοτε οι γονείς απευθύνονται επανειλημμένα προφορικά και γραπτά στις αρμόδιες αρχές ζητώντας λύση για την αδικία, που υπέστη το παιδί τους, από το Διευθυντή του Σχολείου, τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμα και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με την από 7-7-2022 επιστολή της μητέρας του μαθητή. Ζήτησαν δε το παιδί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου και να εξεταστεί προφορικά.
Η διοίκηση οφείλει να διασφαλίζει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και την πρόσβαση κάθε παιδιού σε κατάλληλη και ποιοτική εκπαίδευση, χωρίς διάκριση και αποκλεισμούς και στη βάση ίσων ευκαιριών. Ωστόσο, ένας μαθητής, που έπρεπε να εξετάζεται μόνο προφορικά και να συνεχίζει απρόσκοπτα το σχολικό του βίο, επαναλαμβάνει την τάξη λόγω των λαθών και της αναλγησίας της διοίκησης. Η καθυστέρηση επί 20 μήνες του ΚΕΔΑΣΥ να αξιολογήσει τον μαθητή, η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ υπηρεσιών και δομών στο χώρο της εκπαίδευσης, η αδυναμία της διοίκησης να δώσει λύση στην αδικία που υπέστη ο μαθητής με δική της ευθύνη, έχουν επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική και σχολική του εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση οφείλει να εγκύψει στο πρόβλημα αυτό και δώσει λύση άμεσα.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
Θα προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια, έστω και αυτή τη στιγμή, προκειμένου να αρθεί η αδικία σε βάρος του νεαρού μαθητή και να συνεχίσει τη φοίτησή του στην επόμενη τάξη του σχολείου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Ψυχογιός Γιώργος
Ακολουθεί η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:
signed Ερ_ 7609 23-9-2022 Μαθητής με δυσλεξία Νομ_ Ηρακλ.pdf