Ερώτηση με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου, Σωκράτη Βαρδάκη και συνυπογραφή της Ολυμπίας Τελιγιορίδου, κατέθεσαν 34 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σημαντικά κενά εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας για έναρξη της σχολικής περιόδου με τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Σημαντικά κενά εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας για έναρξη της σχολικής περιόδου με τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία»
Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά προβλήματα, στα οποία έρχονται να προστεθούν τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών, τα οποία είναι χιλιάδες πανελλαδικά σύμφωνα και με δημοσιεύματα, ενώ ακόμα πραγματοποιείται επικαιροποίηση των στοιχείων από το Υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο, η τραγική κατάσταση που αντιμετωπίζει το Ηράκλειο αντικατοπτρίζει το γενικότερο πρόβλημα της χώρας.
Στο Νομό Ηρακλείου για παράδειγμα, ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί τόσο η Α’, όσο και η Β’ φάση προσλήψεων για την πλήρωση των λειτουργικών κενών, εν τούτοις πολλά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπολειτουργούν, καθώς δεν έχουν καλυφθεί από εκπαιδευτικούς. Παρά τις διαβεβαιώσεις κας Υπουργού και κας Υφυπουργού, ότι θα ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μέχρι και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις.
Προσφάτως μάλιστα, το φως της δημοσιότητας είδε η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Πόμπιας, όπου δύο τμήματα δημοτικού έχουν μείνει χωρίς δάσκαλο.
Πιο συγκεκριμένα, ως προς την Γενική Αγωγή διαπιστώνονται 84 κενά, εκ των οποίων 14 Δάσκαλοι, 27 Νηπιαγωγοί και 35 Καθηγητές Ειδικοτήτων, καθώς και 8 κενά μειωμένου ωραρίου σε καθηγητές ειδικοτήτων.
Όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή τα κενά ανέρχονται σε 14, ενώ υπάρχουν και 128 κενά σε παράλληλη στήριξη δασκάλων, και 26 σε παράλληλη στήριξη νηπιαγωγών.
Τα κενά στη Δευτεροβάθμια ανέρχονται περίπου στα 170, ενώ πολλά από αυτά αφορούν βασικές ειδικότητες όπως Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Φυσικοί, κ.ά.
Επειδή, η πλήρωση των λειτουργικών κενών είναι προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός
Προτίθεται να προχωρήσει στην άμεση κάλυψη των λειτουργικών κενών στην εκπαίδευση και αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα αυτής;
Ο ερωτών Βουλευτής
Βαρδάκης Σωκράτης
Αλεξιάδης Τρύφων
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Βαγενά Άννα
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σπίρτζης Χρήστος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία