Κοινοβουλευτική ερώτηση, προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων και των εργαζομένων τους στην ΠΕ Καστοριάς, κατέθεσε η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Καστοριάς, Ολυμπία Τελιγιορίδου.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δείχνει για μια ακόμη φορά το σκληρό πρόσωπό της απέναντι στους πολίτες της Καστοριάς, αδιαφορώντας για τις ανάγκες τους και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ καθώς η διανομή γίνεται μία φορά κάθε τρεις μέρες.
Οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και για την προστασία των εργαζομένων που απέμειναν στον οργανισμό στην Καστοριά, που υπερβάλλοντας εαυτόν, καλούνται να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους σε εξαιρετικά δύσκολες και εξουθενωτικές συνθήκες.
Γραφείο Τύπου
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 21 Απριλίου 2021
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: «Απαξίωση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ και των εργαζομένων τους στην Καστοριά από την Κυβέρνηση»
Τα τελευταία 193 χρόνια τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ανέπτυξαν και υποστήριξαν το Ταχυδρομικό Δίκτυο της χώρας. Σε τιμές προσιτές και με άριστη ποιότητα ταχυδρομικών και οικονομικών παρεχόμενων υπηρεσιών, τα ΕΛΤΑ εξυπηρετούσαν οποιοδήποτε σημείο της Ελληνικής επικράτειας.
Οι πρόσφατες εξελίξεις με την εφαρμογή του Προγράμματος Εθελουσίας Εξόδου και τη συρρίκνωση του δικτύου των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, οδήγησε σε πλήρη αποδυνάμωση του Οργανισμού. Η πρόσληψη και η τοποθέτηση ενοικιαζόμενων εργαζομένων, χωρίς αντικείμενο και χωρίς εμπειρία και κάθε υποτιθέμενη μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης στα ΕΛΤΑ, δεν έλυσε τα υπάρχοντα προβλήματα αλλά αποτελεί την ξεκάθαρη πρόθεση της Κυβέρνησης ΝΔ να οδηγήσει και αυτό τον οργανισμό σε ιδιωτικοποίηση.
Ο περιορισμός των σημείων εξυπηρέτησης και το μειωμένο προσωπικό, που υπερβάλλει εαυτό για να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του κάτω από συνθήκες εξαιρετικής πίεσης, καταστούν πια τον Οργανισμό μη ανταγωνιστικό, οδηγώντας σε μεγάλες καθυστερήσεις, απώλεια φακέλων και λογαριασμών, συσσώρευση ανεπίδοτων αντικειμένων και λαθών στις παραδόσεις, με τελικό αποδέκτη όλων αυτών των παθογενειών τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.
Οι ανωτέρω συνθήκες επιδεινώθηκαν ακόμη περισσότερο από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, καθώς σε περιοχές που τέθηκαν σε καθεστώς lockdown, με απαγόρευση της κυκλοφορίας, η διανομή να πρέπει αναγκαστικά να γίνεται κατ’ οίκον, με τον όγκο της αλληλογραφίας και της εμπορικότητας να αυξάνεται εκθετικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Π.Ε. Καστοριάς που πλέον απαριθμεί 13 μόλις εργαζόμενους, από τους 24 που συμπεριλαμβανόταν πρότερα στο οργανόγραμμα. Αντιστοιχεί πια μέσα στην πόλη της Καστοριάς ένας διανομέας σε 8.000 κατοίκους και η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται μία φορά στις 3 μέρες. Το ίδιο ισχύει και στην πόλη του Άργους Ορεστικού και στο μεγαλύτερο Δημοτικό Διαμέρισμα της Περιφέρειας, τη Μεσοποταμία, ενώ στα υπόλοιπα χωριά ο ταχυδρόμος περνάει μόλις μία φορά την εβδομάδα.
Επειδή, οι Έλληνες πολίτες διαχρονικά εμπιστεύονται τα ΕΛΤΑ για την διακίνηση της αλληλογραφίας τους και για την πραγματοποίηση οικονομικών τους συναλλαγών,
Επειδή, το κοινωνικό αγαθό της πρόσβασης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες με προσιτή τιμή σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι δικαίωμα όλων των πολιτών,
Επειδή, σε αυτή την δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία η Κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόζει πολιτικές που οδηγούν σε βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών,
Επειδή, είναι υποχρέωση της Κυβέρνησης να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και την ποιότητα των συνθηκών και όρων εργασίας τους,
Ερωτάται ο Υπουργός:
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να μην οδηγηθεί ο οργανισμός σε πλήρη απαξίωση στην Π.Ε. Καστοριάς;
- Σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί η Κυβέρνηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την κάλυψη των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην Π.Ε. Καστοριάς;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Ακολουθεί η απάντηση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 6176.pdf ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΛΤΑ 6176.pdf ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΓΤΤ 6176.pdf