Αναφορά για την Έγκριση Ολιγομελούς Τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού στις Β’ και Γ’ τάξεις του 2ου και 3ου ΓΕΛ Καστοριάς κατέθεσε η Ολυμπία Τελιγιορίδου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αναφοράς:
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Έγκριση Ολιγομελούς Τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού
H Βουλευτής Καστοριάς Ολυμπία Τελιγιορίδου καταθέτει προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορά την επιστολή/διαμαρτυρία των Γονέων της Β’ και Γ’ τάξης του 2ου και 3ου ΓΕΛ Καστοριάς, στην οποία κατατίθενται γραπτώς οι έντονες αντιρρήσεις και διαφωνίες τους στην επιλογή των κριτηρίων βάσει των οποίων αποφασίστηκε η μη έγκριση λειτουργίας Ολιγομελών Τμημάτων Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στις Β’ και Γ’ τάξεις του 2ου και 3ου ΓΕΛ Καστοριάς και το ενδεχόμενο συγχώνευσης των εν λόγω τμημάτων.
Επισυνάπτεται έγγραφο με τα αναφερόμενα σχετικά.
Παρακαλούμε για την απάντηση και τις σχετικές ενέργειες και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Καστοριά, 20 Σεπτεμβρίου 2021
H καταθέτουσα Βουλευτής
Τελιγιορίδου Ολυμπία
ΘΕΜΑ: Έγκριση Ολιγομελούς Τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού
Κατόπιν της ενημέρωσης μας σχετικά με τη μη έγκριση του ολιγομελούς τμήματος Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου ΓΕΛ Καστοριάς καθώς και του ολιγομελούς τμήματος του 2ου ΓΕΛ Καστοριάς και την ενδεχόμενη εκατέρωθεν μετεγγραφή μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου του 2ου και 3ου ΓΕΛ, σας γνωρίζουμε πως προέκυψαν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις μιας τέτοιας ενέργειας.
Πρόκειται για μια απόφαση η οποία πλήττει σοβαρά παιδιά της Γ’ και Β’ Λυκείου που προετοιμάζονται για Πανελλαδικές εξετάσεις και τα οποία θα βρεθούν ξαφνικά και δίχως να είναι επιλογή τους, σε ένα τελείως άγνωστο περιβάλλον, με άγνωστα πρόσωπα, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο σοβαρό, τόσο στη ψυχολογία τους, όσο και στη σχολική τους καθημερινότητα. Θα απαιτηθεί ένα σημαντικό διάστημα προσαρμογής, που πιθανότατα θα λειτουργήσει εις βάρος της δουλειάς και του προγραμματισμού της μελέτης τους, καθώς και της προσήλωσης τους στις απαιτήσεις της δύσκολης χρονιάς που ξεκίνησε !
Καλό είναι να ληφθεί υπόψη πως η πορεία των παιδιών μας, μέχρι την Β’ και Γ’ Λυκείου, προετοιμάστηκε γνωστικά και συναισθηματικά , με συγκεκριμένους καθηγητές και μεθόδους διδασκαλίας. Άρα, πρόκειται για πλήρη ανατροπή του μαθησιακού πλαισίου και για διάρρηξη των σπουδαίων δεσμών, που χτίζονται με τον χρόνο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επίσης σημαντικό είναι να λάβετε υπόψη σας πως το υπάρχον διδακτικό προσωπικό στα δύο Λύκεια επαρκεί και δεν είναι αναγκαία η τοποθέτηση επιπλέον προσωπικού, προκειμένου να διδαχτεί η εκπαιδευτική ύλη του τμήματος Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών. Ως εκ τούτου δεν διακρίνεται κανένα όφελος από την συγχώνευση των τμημάτων των δύο Λυκείων.
Θεωρούμε, επομένως, πως μια τέτοια απόφαση έχει τελείως αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα, αλλά και τιμωρητική διάσταση, αφού η ενέργεια αυτή, η οποία προβάλλεται από το Υπουργείο ως απαραίτητη για πρακτικούς ή και παιδαγωγικούς λόγους, στη σκέψη των μαθητών αποκτά τιμωρητική διάσταση, μιας και πρόκειται ξεκάθαρα για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Ως γονείς ενώνουμε την φωνή μας με τους εκπαιδευτικούς των εν λόγω Σχολείων και σας επισημαίνουμε ότι ανησυχούμε για τις επιπτώσεις που θα έχει η βίαιη αποκοπή από το σχολείο τους, στην ψυχική γαλήνη και την ομαλή πορεία προς την επίτευξη των στόχων τους. Σημαντικό είναι επίσης να ληφθούν υπόψη και οι ιδιαίτερες συνθήκες εγκλεισμού που βίωσαν κατά το προηγούμενο σχολικό διάστημα λόγω covid-19, αλλά και η αλλαγή στο σχολικό περιβάλλον που υφίστανται ήδη οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ λόγω της πρόσφατης μεταστέγασής του.
Με εκτίμηση,
οι γονείς των μαθητών
Ακολουθεί η σχετική απάντηση:
signed ΠΑΒ 3909_24-9-21-ολιγομελή Β-Γ Λυκ_Καστοριάς.pdf