35 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας & κοινωνικών Υποθέσεων, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών και Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Γιαννούλη Χρήστου και συνυπογραφή της Ολυμπίας Τελιγιορίδου με θέμα: “Διατήρηση των θέσεων εργασίας στην αεροπορική εταιρεία «Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ (Aegean Airlines)»”.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:
Αθήνα, 3 Μαρτίου 2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: “Διατήρηση των θέσεων εργασίας στην αεροπορική εταιρεία «Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ (Aegean Airlines)”.
Στον πρόσφατο νόμο 4772/2021 με τίτλο «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», προβλέφθηκε στο άρθρο 30 η οικονομική ενίσχυση της αεροπορικής εταιρίας «Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε. (Aegean Airlines). Ειδικότερα χορηγήθηκε οικονομική ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης στην ως άνω εταιρεία για την αποκατάσταση της άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας που υπέστη, ποσού εκατόν είκοσι εκατομμυρίων ευρώ (120,000,000 €),.
Στην σχετική ομιλία του στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως «η συνολική αεροπορική επιβατική κίνηση (εσωτερικού-εξωτερικού) κυμάνθηκε στα 19,7 εκατ. επιβάτες το 2020, σημειώνοντας σημαντική πτώση κατά 69%…η χώρα μας επέστρεψε σε επίπεδα διακίνησης επιβατών προ 30ετίας, και συγκεκριμένα στο μακρινό 1991». Πράγματι εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης υπήρξε δραματική μείωση της επιβατικής κίνησης το προηγούμενο έτος, η οποία με τη σειρά της είχε σημαντική επίπτωση στο κύκλο εργασιών της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρίας. Ωστόσο εξίσου αλήθεια είναι πως και άλλοι κλάδοι έχουν υποστεί δραματική μείωση των εσόδων τους, όπως η εστίαση, χωρίς όμως τέτοια γενναιόδωρη επιδότηση.
Και ενώ θα περίμενε κανείς, ότι αυτή η οικονομική ενίσχυση θα έπρεπε να εξασφαλίζει και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, καθώς η διατήρηση αυτή είναι ζωτικής σημασίας και για το δημόσιο, εξαιτίας των ασφαλιστικών εισφορών που αποδίδονται στο κράτος, δυστυχώς αρκετοί εργαζόμενοι κυρίως στα εκδοτήρια, στο check in, στην καθαριότητα, είδαν την έξοδο από την εταιρεία με την μορφή της απόλυσης.
Την ίδια στιγμή, ακόμα και οι χειριστές των αεροσκαφών της εταιρείας, 400 κυβερνήτες και 220 συγκυβερνήτες εκφράζουν έντονη ανησυχία τους για το εργασιακό τους μέλλον στην εταιρεία. Ήδη έχουν τεθεί από την πρώτη καραντίνα μέχρι τις 30/6/2020 σε αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους. Από την 1/2/2021 οι μισοί από τους παραπάνω έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Συν-Εργασία ενώ για τους υπόλοιπους έχουν ανασταλεί οι συμβάσεις εργασίας τους με την εξαίρεση 30 ατόμων, που συνεχίζουν να εργάζονται. Οι εργαζόμενοι επιθυμούν να μπορούν να εργάζονται όλοι εκ περιτροπής καθώς με αυτό τον τρόπο δεν αποκόπτονται και από το αντικείμενο της δουλειάς τους.
Επειδή η κρίση του κορονοϊού έχει οδηγήσει σε κατάρρευση τα αεροπορικά ταξίδια με αποτέλεσμα αρκετές αεροπορικές εταιρίες να απολύουν ή να σχεδιάζουν να απολύσουν το μεγαλύτερο μέρος από το προσωπικό τους μεταξύ των οποίων και τους χειριστές κυβερνήτες και συγκυβερνήτες.
Επειδή την ίδια στιγμή υπάρχει απαγόρευση απόλυσης οποιουδήποτε εργαζομένου για όσο ισχύει η αναστολή της σύμβασης εργασίας του ενώ οι επιχειρήσεις, που εντάσσουν μισθωτούς στη “Συν-Εργασία” δεν μπορούν να τους απολύσουν για το διάστημα, που ισχύει αυτός ο μηχανισμός.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
- Πόσοι εργαζόμενοι έχουν απολυθεί από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα από την εταιρεία Αεροπορία Αιγαίου AE «Aegean Airlines» και ποιες ήταν οι θέσεις εργασίας τους;
- Πόσοι χειριστές αεροσκαφών, κυβερνήτες και συγκυβερνήτες, απασχολούνται σήμερα στην ως άνω εταιρεία με πλήρες ωράριο και πόσοι εκ των παραπάνω έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Συν- Εργασία και πόσων οι συμβάσεις εργασίας έχουν ανασταλεί;
- Υπάρχει σχέδιο να εργάζονται εκ περιτροπής όλοι οι παραπάνω χειριστές, και όχι μόνο οι 30 εξ΄ αυτών;
- Πως θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού της εταιρείας μετά τη λήξη της αναστολής των συμβάσεων και του Προγράμματος Συν-Εργασία;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γιαννούλης Χρήστος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γεώργιος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέττη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Φάμελλος Σωκράτης
Χρηστίδου Ραλλία
Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
4757_ΑΠΑΝΤΗΣΗ_signed.pdf